tirsdag 22. april 2014

Indisk mat

En torsdag jeg opprinnelig hadde planer som ikke ble noe av, ringte Michelle meg og lurte på om jeg ikke rakk det indiske matkurset likevel. En kjapp dusj, null makeup, vått hår og lettere stressa, rakk jeg kurset der vi lærte å lage kjempegode indiske retter helt fra grunnen. 

Det første som møtte meg da jeg kom inn i vertinnens hus, var utrolig gode lukter fra ferske ingredienser,  krydder og grønsaker. Dess flere retter som ble laget, dess bedre luktet det. Det så ganske så enkelt ut da Vinita rørte og dæsjet oppi det som skulle til, men det gjenstår å se om jeg får til samme smak og konsistens hjemme på mitt eget kjøkken. Men prøve skal jeg i alle fall. I følge Vinita som blir kalt "The Spice Whisperer", gjelder det å ha et åpent sinn og ikke henge seg altfor mye opp i oppskriften. Godt vi fikk med oss oppskriftene uansett sier nå jeg.

Det røres og røres

Hva var dette igjen nå da....

Det stekes og forklares

En ferdig: Paneer Butter Masala

Masse flotte farger: Rajasthani Dahi Wali Bhaji



Snart klar til prøvesmaking


God og sunn dessert: Tangy Fruit Chaat



Ingen kommentarer: